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Autor Thema: Patche & Hotfixe für MoP  (Gelesen 28655 mal)
Kazeen
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Sarcasm Inc.


« Antwort #105 am: 10. Juli 2013, 09:00:11 »

http://www.computerbase.de/news/2013-07/blizzard-plant-mikrotransaktionen-fuer-world-of-warcraft/
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Beliaras
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Glasscannon


« Antwort #106 am: 10. Juli 2013, 09:25:28 »

So lang man keine Items kaufen kann, soll mir dass recht sein. Ich würd auch was dafür bezahlen, wenn ich bei Start der nächsten Exp schneller leveln könnte!
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Mithriwan
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Primimäuschen


« Antwort #107 am: 10. Juli 2013, 14:42:22 »

Moah Beli, WOFÜR denn NOCH schneller leveln? ^^
Was hat man denn davon? Ok, bei den Twinks dann, aber beim Main will man doch mal alles in Ruhe sehen... 
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Kazeen
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Sarcasm Inc.


« Antwort #108 am: 10. Juli 2013, 15:10:11 »

Na ja dazu muss man wissen, Bel hat ne andere Spielphilosophie. Ich würde mal soweit gehen und behaupten, anders als die breite Masse der Spieler. Hier ist nicht der Weg das Ziel, sondern allein das Endgame (Progress und so). Natürlich ist Leveln da eher ein unnötiges Hindernis. Nicht zuletzt aufgrund dieser Spielerriege hat Blizzard ja auch schon mit den letzten Addons den Levelweg massiv zurückgefahren (erst von 10 auf 5 Stufen, dann auf schnellere 5 Stufen).
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Mithriwan
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Primimäuschen


« Antwort #109 am: 10. Juli 2013, 16:17:41 »

Aber das Endgame ist doch auch nicht mehr sooo interessant, ich finde beim Questdesign und der Spielweltgestaltung hat sich viel mehr getan als beim Raidcontent, das ist doch immer wieder der selbe Schuh. ^^
Aber klar, Geschmackssache, zumal normal und hero raiden sicher nochmal spaßiger ist als LFR. Aber SO toll dass man nicht mal in Ruhe questen mag kanns doch eigentlich nicht sein.
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Kazeen
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Sarcasm Inc.


« Antwort #110 am: 10. Juli 2013, 17:11:48 »

Progress Raiden im Hardmode ist halt noch mal ne ganz eigene Welt.
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Naristus
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« Antwort #111 am: 10. Juli 2013, 21:15:53 »

Aber das Endgame ist doch auch nicht mehr sooo interessant, ich finde beim Questdesign und der Spielweltgestaltung hat sich viel mehr getan als beim Raidcontent, das ist doch immer wieder der selbe Schuh. ^^

Lohnt halt nicht damit anzugeben, dass man Spaß an den Quests hat. Da bleibt der E-Penis klein.
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Beliaras
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Glasscannon


« Antwort #112 am: 11. Juli 2013, 12:43:57 »

Kazi hat das schon gut zusammengefasst, das Tüfteln an den Encountern und die Eigenperformanceoptimierung hat mir in WoW seit jeher am meisten Spaß gemacht.
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Mithriwan
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Primimäuschen


« Antwort #113 am: 11. Juli 2013, 14:39:38 »

Eigenperformanceoptimierung

Hrhr, das übernehm ich mal für die Schule! 
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Niraya
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« Antwort #114 am: 11. Juli 2013, 16:30:47 »

Aber das Endgame ist doch auch nicht mehr sooo interessant, ich finde beim Questdesign und der Spielweltgestaltung hat sich viel mehr getan als beim Raidcontent, das ist doch immer wieder der selbe Schuh. ^^

Lohnt halt nicht damit anzugeben, dass man Spaß an den Quests hat. Da bleibt der E-Penis klein.

nach dummen kommentaren kann man eigentlich auch die uhr stellen
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Kazeen
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Sarcasm Inc.


« Antwort #115 am: 11. September 2013, 16:31:08 »

Offizielle Patch Notes 5.4:
http://www.mmo-champion.com/threads/1340380-Patch-5-4-Official-PTR-Notes


Inoffizielle Patch Notes 5.4:
http://www.mmo-champion.com/threads/1339721-Patch-5-4-Unofficial-Notes


Class Changes 5.4 Entwickler Statement:
http://blue.mmo-champion.com/topic/266195-dev-watercooler-dissecting-patch-54-class-changes/


Patch 5.4 FAQ:
http://www.mmo-champion.com/content/319


Timeless Isle Chest Guide:
http://www.mmo-champion.com/threads/1328815-In-depth-Timeless-Isle-Hidden-Chest-Guide!


Timeless Isle Event Guide:
http://www.mmo-champion.com/content/288-Patch-5-4-Timeless-Isle-Events-and-Rare-Spawns
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Kazeen
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Sarcasm Inc.


« Antwort #116 am: 20. Januar 2014, 09:36:00 »

Upcoming SoO Changes:

Zitat
Effective with next week’s raid resets, we will be making some targeted difficulty adjustments to a few encounters in Siege of Orgrimmar. Overall, the difficulty curve in Siege has met our expectations, and while there are some major challenges deep in Garrosh’s sanctum, we see raid groups continuing to make steady progress at all levels. However, there are a handful of encounters at specific sizes/difficulties that present a disproportionate jump in challenge, and so we’re making some adjustments to smooth out the difficulty curve overall. We wanted to provide a bit of advance notice, both for guilds that are extremely close to kills and want to get in under the wire with the coveted “pre-nerf” kill, and to provide some hope to those who are looking at the wall ahead of them and despairing.

Galakras
We will be reducing the health of the Kor’kron troops in 10-player Normal and Flexible difficulty, because smaller raid groups have fewer tools to deal with the various enemies, and are further impacted when a portion of the raid must break off to deal with towers. No changes to Heroic difficulty at this time.

Thok the Bloodthirsty
We will reduce Thok’s unavoidable Fearsome Roar and Shock Blast damage in 10-player Normal, Heroic, and Flexible mode – again, smaller raid groups have fewer raid cooldowns to handle the increasing damage as Acceleration ramps, and we’re seeing 10-player and smaller Flex groups having much more difficulty with this encounter than their 25-player counterparts.

Siegecrafter Blackfuse
This encounter’s Heroic mode is a huge step up in difficulty from the preceding 11 bosses. We’re looking to smooth out that spike somewhat, while still keeping the fight quite challenging. The following changes apply only to Heroic difficulty: We are reducing the unavoidable raidwide damage inflicted by Magnetic Crush and Shredders’ Overload, as well as the damage from Superheated (to make belt groups’ lives a bit less painful when an Overcharged Laser is active). We’re also reducing Disassembled Turret health. Finally, on 10-player Heroic only, we’re reducing the health of Crawler Mines, since 10-player raids have fewer available tools to keep them controlled.

Paragons of the Klaxxi
Moving on to Heroic Paragons, we’d like them to continue a steady increase in difficulty that culminates with Garrosh. They’re already pretty close to that, so we’re just making a couple of tweaks here, reducing the damage of Multi-Shot and Fiery Edge on Heroic difficulty. This should keep most of the coordination difficulty of the fight, but reduce some frustrating deaths due to burst damage interactions between different abilities.

We have no further changes planned at this time, but we’ll continue to monitor players’ ongoing progress through Siege of Orgrimmar, and may make further adjustments if needed.
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Kazeen
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Sarcasm Inc.


« Antwort #117 am: 19. Februar 2014, 11:47:52 »

Patch 5.4.7 Official Notes:

Zitat
Classes

Druid (Forums / Skills / Talent Calculator)
 Talents
    Heart of the Wild now provides the following benefits from PvP Power when activated.
    Restoration Druids now receive 50% of their PvP Power applied towards damage while the ability is active (down from 100%).
    Feral and Balance Druids now receive 100% of their PvP Power applied towards healing while the ability is active (down from 120%).
    
Rogue (Forums / Skills / Talent Calculator)
 Talents
    Nerve Strike now causes a successful Kidney Shot or Cheap Shot to also reduce the damage dealt by player targets by 25% (down from 50% for player targets). No changes to the talent when used against non-player targets.
    
Warlock (Forums / Skills / Talent Calculator)
 Demonology
    Felguard Legion Strike and Wrathguard Mortal Cleave now reduces the effectiveness of any healing received for 6 seconds (up from 5 seconds) so the pet can maintain the effect without Haste.
    
Warrior (Forums / Skills / Talent Calculator)
 General
    Disrupting Shout and Pummel now both share a 15-second cooldown when either ability is used. Disrupting Shout 40-second cooldown remains unchanged but the ability will be unavailable for 15 seconds after using Pummel.


Creatures

    Celestials now drop Season 15 Prideful Gladiator gear in place of Season 14 Grievous Gladiator gear.
    Rare spawns in Krasarang Wilds now award Honor Points only when they are defeated for the first time each day.
    NPC guards around PvP vendors on the Serpent's Spine have been upgraded to have more health and deal more damage.


Raids, Dungeons, and Scenarios
Siege of Orgrimmar

    Garrosh Hellscream and Minions of Y'Shaarj now have less health on 10-player Heroic difficulty.
    Unstable Iron Stars now triggered when 4 or more players are together (up from 3 players) on 10-player Heroic difficulty.


PvP

    Season 15 has begun! With the start of the new season, Prideful Gladiator gear, and weapons are now available for purchase.
    Season 14 Grievous Gladiator gear and weapons can now be purchased using Honor Points instead of Conquest Points.
    Base Resilience for level-90 players is now 77% (up from 72%). Base Resilience for players below level 90 remain at 40%.
    Resilience Diminishing Returns curve for Resilience has been adjusted for the new base resilience value to maintain the same value per point of Resilience as previously.
    Battle Fatigue now reduces healing received while in PvP combat by 60% (up from 55%).
    Gladiator’s Distinction, the set bonus for wearing two PvP trinkets, now grants 5280 Resilience (up from 2600).


Battlegrounds and Arenas

Arenas
     For the 2v2 Arena bracket, Dampening is now applied to the match starting at the 5 minute mark (down from 10 minutes).
     For 3v3 and 5v5 Arena brackets, there is no change. Dampening will continue to be applied at the 10 minute mark.
    
Alterac Valley
     The following NPCs now have more health and deal more damage.
            Alliance: Vanndar Stormpike, Balinda Stonehearth, Stormpike Defenders, Stormpike Bowman, and all Marshals.
            Horde: Captain Galvangar, Drek'thar, Frostwolf Guardian, Frostwolf Bowman, and all Warmasters.
     The following NPCs are now immune to disarm, daze, and Death Grip.
            Alliance: Vanndar Stormpike, Balinda Stonehearth
            Horde: Captain Galvangar, Drek'thar
            Terrain outside of Frostwolf Keep has been modified to prevent players from jumping over the walls.


Items

    The following items sold by Mistweaver Ai on the Timeless Isle have been raised to item level 489 (up from item level 476). This change is retroactive to all items that
    had been purchased previously.
        Cloudscorcher Greatstaff
        Contemplation of Shaohao
        Daylight Protectorate
        Featherdraw Longbow
        Hozen Can Opener
        Ordon Sacrificial Dagger
        Pandaren Peace Offering
        Scavenged Pandaren Dagger
        Shield of the Eternal Noon
        Yak-Herder's Longstaff


UI

    BattleTag™ or Real ID friends are now only able to send 10 chat messages every 10 seconds over Battle.net® chat. User Interface Add-Ons should use the new send function and receive events to send communications information.


Isle of Thunder

    Resolved a bug where walls on the Isle of Thunder may incorrectly revert to an earlier progression stage.



Außerdem:

Boost auf Stufe 90 wird wohl nach derzeitigem Stand 60 Dollar / 60 Euro kosten. Im Addon selbst ist aber ein kostenloser Boost dabei.
« Letzte Änderung: 19. Februar 2014, 11:50:08 von Kazeen » Gespeichert

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Krümelmonster


« Antwort #118 am: 19. Februar 2014, 14:30:28 »

60€?
Das wäre mir defintiv zu teuer! Zum Glück bleibt bei mir nur ein Char zum boosten übrig. Alle anderen sind eh über 80 ^^
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« Antwort #119 am: 19. Februar 2014, 14:52:42 »

ich würd mir ja für 50€ einen lvl 85 boost wünschen oder für 30€ einen lvl 60 boost
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